کد خبر: 1212629
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۶:۰۰
همزمان با شب ۱۳ رجب و میلاد مسعود حضرت امیرالمؤمنین علی (ع)، ۳ هزار و ۵۰۰ نوجوان امام رضایی در ۲۱ برنامه اعتکاف در ۱۱ استان با عنوان «بی‌نهایت عاشقی»، تمرین بندگی و عاشقی خود را آغاز و این مراسم را برپا کردند. 

همزمان با شب ۱۳ رجب و میلاد مسعود حضرت امیرالمؤمنین علی (ع)، ۳ هزار و ۵۰۰ نوجوان امام رضایی در ۲۱ برنامه اعتکاف در ۱۱ استان با عنوان «بی‌نهایت عاشقی»، تمرین بندگی و عاشقی خود را آغاز و این مراسم را برپا کردند. 
مؤسسه جوانان آستان قدس رضوی با مشارکت نوجوانان و جوانان دهه هشتادی، همزمان با ایام اعتکاف ماه رجب در روز‌های ۱۳، ۱۴ و ۱۵ ماه رجب اعتکاف نوجوانان امام رضایی را در ۱۱ استان کشور برپا کردند. 
 مدیرعامل مؤسسه جوانان آستان قدس رضوی در اینباره گفت: در این برنامه‌ها مجموعاً ۲۱ مراسم اعتکاف و با حضور ۳ هزار و ۵۰۰ نفر از دختران و پسران دانش‌آموز دهه هشتادی برگزار شد. در این خصوص یکی از اقدامات محوری مؤسسه در ماه رجب امسال این بود که به عنوان یک مرجع معرفتی، الگویی برای برگزاری مراسم اعتکاف در سراسر کشور ترسیم کند، بنابراین با توجه به اینکه محتوای غنی و مؤثری در این خصوص کمتر شاهد بودیم از سوی دیگر نظر به اقبال جوانان و نوجوانان از این مراسم معنوی، در مؤسسه جوانان آستان قدس به عنوان مرکز معرفت افزایی، اقدام به طراحی یک بسته محتوایی فرهنگی و معرفتی شد. 
وی با اشاره به محتوای این بسته یادآور شد: این بسته دربردارنده محتوای آموزشی و معرفت افزایی دینی از جمله کتاب «عشق خدا؛ چرا و چگونه» و شامل بسته متبرک با رنگ و بوی امام رضایی (ع) با محتوای گلاب و نمک متبرک حرم مطهر امام رضا (ع)، حرز امام رضا (ع)، المان محتوایی، پیکسل و جانماز است. مختاری همچنین به برنامه‌های تدارک دیده شده در مراسم‌های اعتکاف هم گریزی زد و گفت: برنامه‌های این اعتکاف که به صورت اختصاصی برای نوجوانان و جوانان طراحی شده بود، شامل گفتگو‌های معرفتی، مناجات خوانی، کتابخوانی و... بود که با حضور استادان و مربیان شاخص برگزار شد. 
مدیرعامل مؤسسه جوانان آستان قدس رضوی در ادامه به رویکرد اجرایی این اعتکاف هم اشاره کرد: یکی از مهم‌ترین رویکرد‌های مؤسسه جوانان، توانمند‌سازی نوجوانان و جوانان دهه هشتادی در گام دوم انقلاب است و در برپایی این مراسم‌های معنوی اعتکاف، مجریان و مخاطبان این برنامه‌ها نوجوانان و جوانان دهه هشتادی هستند. 
 وی تصریح کرد: تأکیدات رهبر معظم انقلاب بر اهمیت و جایگاه ویژه نسل جوان و ارتقای معرفتی آن‌ها سبب شده است مؤسسه جوانان آستان قدس رضوی طی سال‌های اخیر به مرکزی الهام‌بخش و الگوساز در حوزه معرفت افزایی در سطح کشور مبدل شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار